Materiały przeznaczone do wytwarzania kasetonów reklamowych powinny wyróżniać się szeregiem cech. Najlepsze do tego celu są tworzywa wytrzymałe i odporne na działanie czynników atmosferycznych, a przy tym przyjemne dla oka i łatwe w kształtowaniu. Dibond spełnia każde z tych wymagań, dlatego jest często wykorzystywany w instalacjach marketingowych.

Czym jest dibond?

Dibond jest płytą kompozytową, która powstaje z połączenia płyt aluminiowych z rdzeniem polietylenowym lub mineralnym – jednak ten drugi wariant jest dużo rzadziej spotykany. Jest sztywny i wytrzymały, a jednocześnie bardzo lekki i łatwy w obróbce. Nadaje się doskonale do cięcia i frezowania, co daje duże możliwości kreatywnego wykorzystania materiału. Wyróżnia się gładką powierzchnią, która ciekawie się prezentuje. Jest niezwykle łatwy w czyszczeniu, a także odporny na zmiany temperatur, zanieczyszczenia i promieniowanie UV, dzięki czemu może być z powodzeniem wykorzystywany na zewnątrz.

Gdzie wykorzystywany jest dibond?

Płyty kompozytowe tego typu są niezwykle popularne w marketingu ze względu na możliwość nadania im różnorodnych kształtów i kolorów. Jest materiałem często wykorzystywanym w:

Ze względu na trwałość i odporność na uszkodzenia elementy z dibondu są często używane również w konstrukcjach stoisk i namiotów reklamowych. Materiał kompozytowy dzięki dużej lekkości nie wymaga wiercenia przy montażu – gotowe płyty i elementy najczęściej są klejone na specjalnych uchwytach.

Dodatkowe zalety dibondu

Panele z aluminium i polietylenu dają duże możliwości w zakresie nadawania im kształtu i koloru. Dibond występuje w szerokiej palecie barw, można go także wyklejać folią lub zadrukowywać metodą UV. Dzięki dużym możliwościom w zakresie jego obróbki mechanicznej szyldy i kasetony, które z niego powstają mogą mieć ciekawe formy. Sprawdza się również jako tworzywo do wycinania liter i elementów przestrzennych. Dobrze prezentuje się również w połączeniu z całkowitym lub częściowym podświetleniem LED.