Kreowanie wizerunku marki poprzez stosowanie dostępnych na rynku narzędzi to doskonały sposób na wypracowanie rozpoznawalności i zdobycie nowych klientów. Nie dziwi więc fakt, że firmy chętnie inwestują w różne formy reklamy zewnętrznej, bardzo często wybierając atrakcyjne i przyciągające uwagę kreatywnością kasetony świetlne. Jest to rozwiązanie, które doskonale spełnia swoją rolę, jednak wraz z upływem czasu wymaga regularnego wykonania zabiegów konserwacyjnych – warto więc widzieć, jak prawidłowo podejść do tego tematu.

Czyszczenie reklamy świetlnej – czy jest konieczne?

Drobiny tynku i betonu osypujące się z elewacji budynku, unoszący się pod kołami samochodów kurz trwale osiadający na powierzchni, a także odchody ptaków – wszystkie te zabrudzenia mogą w pewnym momencie pojawić się na naszej zewnętrznej reklamie świetlnej i negatywnie wpłynąć na jej odbiór, pogarszając tym samym ogólny wizerunek firmy. Warto więc co jakiś czas poddać szyld konserwacji, i to nie tylko ze względów estetycznych. Regularne czyszczenie jest bowiem doskonałym sposobem na przedłużenie żywotności reklamy świetlnej, a prawidłowo przeprowadzone, zapobiegnie powstawaniu przebarwień na powierzchni oraz wpłynie korzystnie na zachowanie intensywności kolorów.

W jaki sposób wyczyścić reklamę świetlną?

Zabieg ten nie jest trudny i może być przeprowadzony na własną rękę. Przystępując do czyszczenia należy jednak pamiętać o tym, aby w żaden sposób nie uszkodzić kasetonu. Szyld wykonany z kompozytu to mimo wszystko dość delikatna konstrukcja, dlatego nie wolno zbyt mocno jej naciskać. Na wstępnym etapie konserwacji należy usunąć zalegający kurz, pokruszony beton i ziarenka piasku, najlepiej za pomocą sprężonego powietrza. Jeżeli tego nie zrobimy, drobiny rozprowadzone na powierzchni wilgotną ściereczką zadziałają jak papier ścierny. Do umycia najlepiej wybrać ściereczkę z miękkiej mikrofibry oraz wodę bez detergentów. W żadnym wypadku nie wolno stosować szorstkich szczotek lub gąbek, a także rozpuszczalników, które mogą trwale uszkodzić kaseton.