W dzisiejszym, bardzo dynamicznie zmieniającym się świecie, konkurencja przedsiębiorstw jest ogromna. Firmy z różnych branż prześcigają się o to, kto zostanie zauważony, a tym samym do kogo ostatecznie trafi klient. W czasach, gdy jesteśmy zewsząd atakowani nachalną reklamą i próbami przebicia się do świadomości konsumentów należy postawić przede wszystkim na unikatowość oraz skuteczność przekazu. Rolę, jaką niegdyś pełniły reklamy w gazetach czy wyskakujące okienka w serwisach internetowych obecnie coraz mocniej przejmują billboardy oraz tablice LED. Są to znakomite przykłady reklam outdoorowych, których zastosowanie może okazać się bardzo skutecznym działaniem marketingowym.

Reklamy zewnętrzne – dlaczego warto?

Reklamy outdoorowe, takie jak szyldy, billboardy czy tablice są wykonywane z bardzo wytrzymałych materiałów i podzespołów, co sprawia, że mogą być użytkowane przez długi czas bez jakichkolwiek oznak zużycia oraz zniszczenia. Oznacza to, że niesprzyjające warunki pogodowe, takie jak mróz, silny wiatr czy też opady deszczu i śniegu nie są straszne tego typu konstrukcjom.

Reklama zewnętrzna – na co zwrócić uwagę?

Aby wybrać najwłaściwiej skomponowaną reklamę outdoorową warto na samym początku zastanowić się, w jakim miejscu będzie się ona znajdowała. Dzięki temu możliwy będzie wybór odpowiedniego rozmiaru, a także kolorystyki reklamy. Główne aspekty, jakie powinna spełniać właściwie przygotowana reklama zewnętrzna to czytelność, jasność przekazu oraz zauważalność. Reklama, która nie zwraca na siebie uwagi i nie przyciąga wzroku odbiorców może ostatecznie okazać się nieskuteczna.

Między innymi dlatego ostatnimi czasy bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się reklamy w postaci tablic LED. Tego typu akcesoria zapewniają dostateczną zauważalność nie tylko w ciągu dnia, ale również w nocy. Dzięki świecącym elementom logo firmy i pozostałe elementy szyldu są doskonale widoczne po zmroku, co może stanowić przewagę konkurencyjną nad innymi firmami.

Jakie rodzaje reklamy zewnętrznej wyróżniamy?

Wspomnieliśmy już o tablicach LED, ale nie jest to jedyny rodzaj reklamy outdoorowej, na jaki w ostatnim czasie decydują się właściciele firm. Równie dużym zainteresowaniem cieszą się szyldy reklamowe. Są one stosowane najczęściej nad wejściem do sklepu lub punktu usługowego. Wyróżniamy szyldy tradycyjne (prezentujące na przykład logo), jednak możliwy jest także wybór szyldów podświetlanych, co tak jak w przypadku tablic LED, zapewni doskonałą promocję marki nawet przez całą dobę.

W sytuacji, gdy prowadzona przez nas firma ma swoją siedzibę tuż przy głównej drodze, można zdecydować się na zastosowanie pylonów. Mogą być one umieszczane nie tylko przy wejściu do firmy, ale również w okolicy ruchliwych ulic. Pylony mogą składać się z logo i nazwy przedsiębiorstwa, a oprócz tego mogą posiadać również inne, bardziej szczegółowe informacje. Przykładem jest w tym przypadku numer telefonu, godziny otwarcia czy nawet wskazówki dojazdu – możliwości jest bardzo wiele i każda z osób znajdzie najodpowiedniejsze rozwiązanie dla swoich potrzeb.

Postaw na sprawdzone rozwiązania

Innym, bardzo skutecznym sposobem na wypromowanie swojej firmy wśród lokalnych klientów jest oklejenie samochodu służbowego wcześniej zaprojektowanymi naklejkami. Są one tworzone pod indywidualne zamówienie każdego z klientów. Oklejanie aut umożliwia umieszczenie na samochodzie nie tylko logo i nazwy firmy, ale również numeru kontaktowego, danych adresowych czy też różnego rodzaju haseł promocyjnych. Właśnie to powoduje, że tego typu reklama jest w ostatnich latach bardzo często stosowana – przykuwa uwagę i pozwala się jej przemieszczać wszędzie tam, gdzie znajdują się potencjalni klienci firmy.

W momencie, gdy siedziba naszej firmy (na przykład salon fryzjerski lub butik) znajdują się przy deptakach, znakomitym elementem promocyjnym może okazać się druk wielkoformatowy. Jest on naklejany na przykład na szyby i zapewnia doskonałą reklamę prowadzonej działalności. Innym rozwiązaniem będą potykacze charakterystyczne na przykład dla restauracji, które w tego typu miejscach mogą zaprezentować swój specjał.

Możliwości wypromowania się wśród lokalnych klientów jest bardzo wiele, dlatego warto zastanowić, jaki rodzaj reklamy będzie odpowiedni dla prowadzonej przez Ciebie działalności.